من کارتهای گرافیک و پردازندههای AMD را نمیخرم، زیرا آنها بهترین عملکرد را دارند (اگرچه گاهی اوقات چنین هستند، و من همیشه از دیدن آن خوشحالم)، آنها را میخرم زیرا شیوههای تجاری AMD به نفع گیمرها و در کل صنعت بازی است. . در حالی که انویدیا و اینتل راهحلهای سختافزاری اختصاصی را دوچندان میکنند، AMD روی راهحلهای متنباز، پلتفرم آگنوستیک تمرکز میکند. وقتی AMD با توسعه یک ویژگی جدید، مانند Fidelity Super Resolution، برنده میشود، مصرفکنندگانی که از گرافیکهای Nvidia و Intel استفاده میکنند، همینطور گیمرهای کنسول، همینطور افرادی که از سختافزار نیم دهه قدیمی استفاده میکنند، برنده میشوند.
به نوبه خود من فکر می کنم AMD باید خود را به عنوان یک شرکت برای گیمرها در همه جا معرفی کند، هر دلاری که برای AMD خرج می کنید به سمت یافتن راه حل های جهانی برای گیمرهای هر خطی می رود، که GPU جدید فقط به نفع نیست. شما، آن نیز سود می برد گیمرهای کنسول و گیمرهای انویدیا و گیمرهای اینتل و گیمرهای کم بودجه وقتی به انویدیا پول میدهید، فقط مشتریان انویدیا هستند که از این هزینهها بهرهمند میشوند، مانند اینتل، اما AMD آن را در اطراف پخش میکند. به نظر من AMD باید وارد شود بزرگ در فروش خود به عنوان منبع باز، مصرف کننده و جایگزین مناسب صنعت برای افراد بزرگی که فقط به فکر خود هستند.
وقتی AMD برنده شد ما همه برنده شدن
من فکر می کنم اینجا جایی است که AMD فرصتی برای بازاریابی دارد و واقعاً خود را از رقبای خود متمایز می کند: همه AMD را دوست ندارند، نه، اما اکثر مصرف کنندگان فناوری انجام دادن مانند راه حل های نرم افزار منبع باز، آنها انجام دادن مانند راه حل های غیر اختصاصی که به نفع سایر گیمرها است، آنها انجام دادن مانند مجموعه ویژگی های جهانی، و من فکر می کنم این فرصت AMD است.
چیزی که من را گیج کرد زیرا، خوب، چون خیلی منطقی نیست، فکر میکنم پردازندههای گرافیکی AMD آنقدر از انویدیا عقب نیستند که تفاوت 1100 درصدی در سهم بازار را توجیه کنند.
به ظاهر باعث ناراحتی همه شده است. من از طرفداران AMD صادق هستم. مردم مشتاق هستند که طرفداران را به دلیل اینکه چیز زیادی برای گفتن در مورد چیزها ندارند رد کنند، بالاخره آنها تعصب دارند، اما در این مورد فکر می کنم دیدگاه من ممکن برای AMD استفاده شود.
اگر سختافزار فروش را انجام نمیدهد، به درک و برندسازی مربوط میشود، و من در این مورد چند فکر دارم:
قبل از اینکه وارد شوید با “AMD دوست شما نیست، آنها یک شرکت هستند!” بله، این درست است. همچنین این درست است که AMD سابقه طولانی در مصرفکنندهتر بودن نسبت به رقبای خود دارد، مصرفکنندهپسندتر بودن به این معنا نیست که فکر میکنم آنها دوست من هستند، بلکه فقط به این معنی است که فکر میکنم آنها معامله بهتری هستند. هیچکس نمیگوید که AMD دوست همه است، من فقط میگویم که وقتی AMD برنده میشود، بقیه هم برنده میشوند و این خیلی بهتر از جایگزینهای آنهاست.
بنابراین با توجه به ارقام گسسته سهم بازار GPU، این گزارش به ما می گوید که محموله های dGPU به 14 میلیون واحد در مقابل 24 میلیون واحد در سال قبل کاهش یافته است. این یک افت -41.6٪ است و اگر در نظر بگیرید که سه ماهه سوم معمولا قوی ترین سه ماهه رشد رایانه های شخصی است، بسیار بزرگ است. در طول این سه ماه، انویدیا موفق شد سهم بازار خود را به 88 درصد برساند، یک عدد رکورد و پس از آن AMD که در بازار به ارقام تک رقمی تنها 8 درصد کاهش یافت. اینتل توانست کم و بیش سهم خود را در 4 درصد حفظ کند که شاهد کاهش 1 درصدی نسبت به سه ماهه قبل بود، اما نسبت به سال قبل 4-5 درصد افزایش داشت.
پردازندههای گرافیکی AMD برای یک نسل یا بیشتر، کارآمدتر و مقرون به صرفهتر بودهاند. اگر همه ما مصرفکنندگان منطقیتری بودیم، آنها امتیازات فروش قویتری داشتند، اما اینطور نیستیم، ما از آن دسته افرادی هستیم که برای 10 فریم بر ثانیه اضافی، هزار دلار آب خنککننده را روی رایانه شخصی خود میزنیم، AMD نمیخواهد کار کند. برای به دست آوردن سهم بازار مصرف کننده با لاف زدن در مورد کارایی خود.
من این را به عنوان یک نظر در پاسخ به گزارش WCCFtech در مورد سهم بازار GPU در سال 2022 نوشتم، Nvidia 88٪ از بازار GPU گسسته، AMD 8٪ و اینتل 4٪: