![]() |
منبع: نمودار tomshardware و techspot/hwunboxed GTX 1080ti یک کارت 2017 است، اما 2023 4070ti تنها 140٪ سریعتر از آن در شطرنجی است. 2017 تا 2023 6 سال است. 5-6 سال؟ این را در چشم انداز قرار دهید – RX 480 200 دلاری 2016 بسیار سریعتر از GTX 780ti 700 دلاری بود. این بی نهایت سریعتر از GTX 580 GTX 570 2011 بود زیرا کارت های فرمی dx11 را به خوبی اجرا نمی کردند و در هنگام اجرای dx12 خراب می شدند و می سوختند. RX 480 در dx12 بسیار خوب بود. GTX 580 و RX 480 حتی قابل مقایسه نبودند. این فقط RX 480 است. می خواهید بدانید که GTX 1080/1080ti چقدر سریعتر از GTX 580 است؟ این مانند تقسیم بر صفر است، این پیشرفت بسیار چشمگیر است حتی هوش مصنوعی نمی تواند آن کارت ها را با هم مقایسه کند. اکنون RX7600 حتی 30 درصد سریعتر از GTX 1080ti نیست. آیا نباید 100% سریعتر باشد؟ 6-7 سال گذشت. 2021 6500xt فقط کمی سریعتر از rx480 است؟ RTX 3050 6GB فقط 20% سریعتر است؟ RTX 3050 حتی رمزگذاری و ویژگی های سخت افزاری ندارد. مثل کارت جعلی هست یا چیزی؟ چرا GTX 1630 2021 50 درصد کندتر از RX470 2016 با همان قیمت WTF است؟ GTX 1060 500٪ سریعتر از GTX 560 و 300٪ سریعتر از GTX 660 بود. اما پس از آن، RTX 4060 فقط 110٪ سریعتر از 1060 است؟ 7 سال گذشت. (GTX 660 گران قیمت نبود اما همچنان) اول از همه، بیشتر اوقات شما نمی توانید gpu را در MSRP پیدا کنید. 6500XT باید روی مادربرد pciE 4 باشد. پس VRAM را فراموش نکنید. حتی برای یک پردازنده گرافیکی ضعیف مانند 6500XT، تفاوت قابل توجهی b/w 4gb و 8gb در پایین ترین تنظیمات وجود دارد. اخطارها یکی پس از دیگری انویدیا و AMD هر دو فقط می خواهند کارت های علاقه مندان را با قیمت 1500 تا 2000 دلار بفروشند. شطرنجی مرده است. آنها فقط می خواهند ردیابی پرتویی را بفروشند. Ray Tracing عالی است، اما فراموش نکنید، بازیهای بسیار کمی واقعاً از سنگینترین ویژگیهای dx12 مانند هندسه مجازیسازی vulkan DX12 استفاده میکنند. 3dmark Timespy را به خاطر دارید؟ Timespy از آن برای ایجاد یک ذره بین پورتال استفاده کرد. و این تنها چیزی است که از هندسه مجازی سازی شده استفاده می کند. من مطمئن نیستم که آیا کمپین titanfall 2 از آن استفاده کرده است یا خیر. ظاهرا UE5.0 دارای لایه های داده است. بنابراین تنها تعداد انگشت شماری از چیزها در واقع از ویژگی های پیشرفته dx12 استفاده می کنند، چرا ما به سرعت به سمت ردیابی پرتو می رویم؟ عامل دیگر این است که Amd بعد از سال 2016 دیگر رقابت را متوقف کرد. به مدت 5 سال آنها چیز زیادی نداشتند، آنها مشغول شکست دادن اینتل بودند. از آنجایی که amd حتی در شطرنجیسازی هم رقابتی نداشت، این به انویدیا فرصت داد تا شطرنجیسازی را بیش از پیش متوقف کند و تمام بازاریابی را در ردیابی پرتو قرار دهد. شطرنجی سازی آنقدر سریع انجام می شود که روی کنسول ها نیز تأثیر می گذارد. انحصاری سری ps5 X در سال 2024 چیست؟ استارفیلد، مرد عنکبوتی 2، و می توان گفت سایبرپانک. Black ops 6 هنوز برای ps4 می آید. آن را با عناوین ps4 2014-15 مقایسه کنید، تایتان فال، یونیتی، ویچر 3، درد فانتوم، جبهه جنگ همگی انحصاری نسل هشتم بودند. زمانی که شطرنجی سازی به طور چشمگیری بهبود نیافته بود، نیازی به ساخت آن انحصاری ps5 نیست. خلاصه: چیزی که میخواهم بگویم این است که شطرنجیسازی فقط نمیمیرد، بنابراین قتل میشود. حتی اگر ردیابی پرتو بسیار جذاب است، شطرنجی سازی همچنان می تواند بسیار مهم باشد، حتی اگر صنعت فناوری از آن متنفر باشد. من تعجب می کنم که چرا ARM این gpus راکد بودجه را شکست نمی دهد و با سرعت لاک پشت راه می رود ارسال شده توسط /u/furiousTaher |