من فکر می کنم AMD آن 3 چیز را در همان زمان تعمیر می کند.
- با داشتن پشتیبانی از سطح سخت افزاری برای رویکردهای مبتنی بر هوش مصنوعی، در زمینه بازی با Nvidia رقابت کنید.
- ادغام تیم جداگانه سخت افزار (CDNA و RDNA) و نرم افزار (درایور، ROCm و GpuOpen) در ONE با متحد کردن پلت فرم
- با افزایش پایگاه کاربر، پلتفرم واحدی را برای هدف قرار دادن توسعه دهندگان (عمدتاً ROCm) فراهم کنید.
بذار توضیح بدم
1 -> AMD متوجه است که آنها نیاز به سخت افزار مبتنی بر هوش مصنوعی / محاسباتی در پردازنده های گرافیکی بازی. زمانی که AMD تصمیم گرفت معماری را برای بازی تقسیم کند. به صورت طراحی شده بود "دستگاه رستر سنتی"، در محاسبات کندتر است و دستورالعمل ها/سخت افزار پیشرفته برای هوش مصنوعی ندارد. AMD منتشر نکرده است که بازیها و موتورهای مدرن این ویژگی را مانند سونی زودتر به کار خواهند برد.
اکنون AMD پاسخ مناسبی برای نمونهبرداری مبتنی بر هوش مصنوعی ندارد و به همین دلیل است که SONY PSSR را به PS5 pro اضافه کرده است. AMD هم گرفت ردیابی پرتو بسیار سبک، به خصوص زمانی که با رویکردهای raytracing مبتنی بر هوش مصنوعی ترکیب شود. AMD در هر دو ضعیف تر است. سونی از AMD خواست هر دو را بهبود بخشد در PS5 pro، که یک پلتفرم بازی است، همین امر در مورد UDNA نیز صدق می کند.
2 -> در همان زمان آنها 2 تیم مختلف دارند که روی 2 پلتفرم سخت افزاری و نرم افزاری کار می کنند. AMD نمی تواند FSR مبتنی بر هوش مصنوعی را بر روی RDNA ارائه دهد زیرا در سطح سخت افزاری فاقد آن است، در عین حال پشتیبانی از ROCm در RDNA سخت است (هنوز پشتیبانی از RDNA1 وجود ندارد، APU وجود ندارد) زیرا فاقد ویژگی خاصی است که در CDNA وجود دارد. همچنین توسعه آزمایش دو معماری مختلف، سپس تست و سپس نگهداری هزینه بیشتری دارد.
3 -> AMD واقعاً برای موفقیت نه تنها برای پول هوش مصنوعی به ROCm نیاز دارد، بلکه به عنوان یک پلت فرم محاسباتی، CUDA خارج از هوش مصنوعی مفید است. شما می توانید یک پردازنده گرافیکی قدیمی 100 دلاری nvidia را از یک دهه پیش خریداری کنید و همچنان در CUDA توسعه دهید. AMD نیز باید این کار را انجام دهد. بنابراین یکپارچه سازی پلت فرم گامی در جهت درست است. آنها همچنین می گویند RDNA4 به دنبال سهم بازار است. زیرا تولید آن در قالب های کوچک و بدون MCM ارزان تر خواهد بود.
در گذشته تصمیم بدی برای تقسیم معماری بود و من خوشحالم که AMD در حال رفع آن است.
ارسال شده توسط /u/sheokand
[comments]
منبع