همانطور که دیوانه کننده به نظر می رسد، FSR در واقع به خوبی XeSS است. در زیر 5 بازی دارم که در آنها FSR 2.1 را با XeSS 1.3 مقایسه می کنم، اما قبل از اینکه وارد مقایسه شویم، اجازه می دهیم برخی چیزها را روشن کنیم!
Q1: FSR 2.1؟ چرا FSR 3 نه؟
A1: FSR 3 فقط FSR 2.2 به علاوه FSR Frame Generation است. را افزایش مقیاس بخشی از FSR 3 است هنوز FSR 2.2.
Q2: خوب، اما چرا FSR 2.1 و نه FSR 2.2 که آخرین نسخه است؟
A2: زیرا FSR 2.2 است به طور قابل توجهی بدتر نسبت به FSR 2.1. FSR 2.2 تصویر را می سازد بسیار پیکسلی در حرکت و دارد ثبات بدتر و درخشان تر نسبت به FSR 2.1. این اتفاق می افتد در هر بازی، پس این یک نیست "اجرای ضعیف" موضوع. شواهد: Imgsli و شواهد علمی مبنی بر اینکه FSR 2.2 زباله است | FSR 2.2 در مقابل FSR 2.1 در The Last of Us (youtube.com)
همه آخرین بازیها از FSR 2.2 استفاده میکنند، به همین دلیل است که میبینید افراد و یوتیوببرهایی مانند Hardware Unboxed که از ظاهر بد FSR شکایت دارند، به این دلیل است که FSR 2.2 است.
Q3: صبر کنید! چگونه FSR 2.2 را به FSR 2.1 در آن بازی ها ارتقا دادید؟
A3: با استفاده از این مد عالی به نام "Optiscaler" GitHub – cdozdil/OptiScaler: جایگزینی DLSS برای کارت های AMD/Intel/Nvidia با چند ارتقا دهنده (XeSS/FSR2/DLSS)
Q4: چگونه از XeSS در آن استفاده کردید؟ "ایکس" بازی؟ حتی ساپورتش نمیکنه!
A4: Optiscaler به شما این امکان را می دهد که هر نوع ارتقاء دهنده ای را که می خواهید انتخاب کنید. من فقط FSR 2.1 را در فایل پیکربندی به XeSS 1.3 تغییر دادم.
بسیار خوب، با این چیزها خارج از راه، اجازه می دهد تا به مقایسه!
مشخصات:
Intel i5 14600KF
AMD RX 6700 XT
Adata SX8200 Pro 1TB
ویندوز 11 پرو
من از Quality Preset برای FSR 2.1 (720p داخلی) و Ultra Quality برای XeSS 1.3 (720p داخلی) استفاده می کنم. کنترل تنها استثنایی است که در آن هر دو FSR و XeSS در 830p اجرا می شوند.
بازی: Alan Wake 2
Static: Imgsli
در حرکت: Imgsli
FSR در حالت استاتیک کمی بهتر است در حالی که XeSS در حرکت کمی بهتر است. [TIE]
بازی: کنترل
Static: Imgsli
در حرکت: Imgsli
[TIE]
بازی: Ghost of Tsushima
Static: Imgsli
در حرکت: Imgsli
FSR در حالت استاتیک کمی بهتر است در حالی که XeSS در حرکت کمی بهتر است. [TIE]
بازی: Hellblade 2
Static: Imgsli
در حرکت: Imgsli
[TIE]
بازی: Ratchet and Clank
Static: Imgsli
در حرکت: Imgsli
FSR در حالت استاتیک کمی بهتر است در حالی که XeSS در حرکت کمی بهتر است. [TIE]
بنابراین همانطور که می بینید، FSR 2.1 در کل به خوبی XeSS است. من واقعاً نمی دانم چه مشکلی با FSR 2.2 رخ داد. AMD واقعاً بد به هم ریخته است، به همان بدی Anti-Lag+
امیدوارم FSR 3.1 همه این مشکلات را برطرف کند!
ارسال شده توسط /u/Fantastic_Start_2856
[comments]
منبع