آیا این معقول است و آیا این درست است؟
اگر کسی بخواهد 5800X3D را با سرعت ساعت کمی پایینتر در ازای حرارت بهتر اجرا کند، حافظه پنهان سه بعدی در آن سرعتهای ساعت پایینتر همچنان دقیقاً یکسان عمل میکند، بنابراین مزیتی که ارائه میدهد همچنان تحت حجم کاری بازی (اگرچه حجم کاری بازی) وجود دارد. همچنان از کاهش سرعت ساعت کمی رنج می برد).
PS آیا در 5800X3D معیارهایی با محدودیت های مختلف PPT، TDC، EDC سراغ دارید؟
نظریه به شرح زیر است:
این کش اضافی یک ویژگی ثابت CPU در مقابل یک ویژگی پویا مانند سرعت ساعت است که می تواند به بالا یا پایین تغییر یابد.
بنابراین، یک 5800X3D با محدودیتهای PPT، EDC یا TDC بسیار پایینتر، در تئوری همچنان باید عملکرد بازی بسیار مشابهی با یک استوک 5800X3D ارائه دهد.
منبع اصلی بهبود عملکرد بازی در نسخههای …X3D تراشهها این واقعیت است که حافظه نهان اضافی باعث کاهش یا حذف کامل حافظه پنهان در عناوین مختلف میشود و عملکرد را افزایش میدهد.
ویرایش: باید واضح تر می گفتم، منظورم به معنای واقعی کلمه آندرکلاک CPU نیست. منظور من این است که سرعت کلاک به طور غیرمستقیم در هنگام اصلاح مقادیر PPT، EDC، یا TDC و به طور بالقوه با کاهش ولتاژ با آفست منفی CO کاهش می یابد.