نمونه برداری فوق العاده بسته به بازی می تواند هزینه عملکرد قابل توجهی را متحمل شود و نرخ فریم را به پایین ترین سطحی که ناخوشایندتر از jaggies بود کاهش دهد. نکته دیگری که من متوجه شده ام این است که نمونه برداری فوق العاده همیشه آنطور که من می خواهم کار نمی کند، به نظر می رسد برخی از jaggies هستند که به خوبی به نمونه برداری فوق العاده پاسخ می دهند، در حالی که برخی دیگر یا اصلاً بهبود نمی یابند یا نیاز دارند. وضوح فوق العاده بالاتری نسبت به آنچه که من مایلم/توانم استفاده کنم.
“لل، اگر میخواهید از شر jaggies خلاص شوید، فقط یک وضوح 4k سفارشی در Adrenaline ایجاد کنید، سپس تنظیمات بازی Destiny را به 2160p تغییر دهید تا به مانیتور 1440p شما کاهش یابد، سپس میتوانید همین کار را با Nioh انجام دهید. اما ReShade یا SweetFX anti-aliasing injection را اضافه کنید، این کاملا آسان است، شما از هیچ چیز شکایت نمی کنید!
من یک برنامه نویس نیستم، بنابراین وقتی این سوال را میپرسم نمیدانم چه میپرسم: آیا راهی وجود دارد که AMD بتواند دوباره تنظیمات anti-aliasing را برای APIهای بازی مدرن ارائه دهد؟ آیا Vulkan و DX12 از تنظیمات درایور مصون هستند؟ من می دانم که توسعه دهندگان مدتی است که سعی کرده اند به فلز نزدیک شوند، بنابراین شاید آدرنالین دیگر قلابی نداشته باشد. همانطور که گفتم، من در پایان کاربر هستم، نه برنامه نویسی.
بله، این باید کار کند، من کاملا موافقم، اما در عمل همیشه اینطور نیست.
زمانی که درایورهای AMD میتوانستند راهحل ضدآلیاسینگ بازی DX9 را بهبود بخشند یا نادیده بگیرند، تنظیمات هنوز در نرمافزار Adrenaline هستند، آنها گزینههای “Multisampling، Adaptive Multisampling، Supersampling” هستند که در زیر بسط در منوی تنظیمات گرافیکی مشاهده میکنید. . آنها همچنین دارای AA مورفولوژیکی بودند که به اعتقاد من فیلتر/سایدر پس پردازش و من در واقع از آن متنفر نبودم، به خصوص در بازی های کارتونی.
تزریق ضد آلیاسینگ شخص ثالث از طریق شیدرهایی مانند ReShade و SweetFX واقعاً میتواند معجزه کند، من شاهد بودهام که سایهزنها در گذشته کیفیت بصری بازیها را بهطور چشمگیری بهبود میبخشند، آنها هنوز هم به عملکرد آسیب میرسانند، اگرچه به اندازه نمونهگیری فوقالعاده آسیب نمیرسانند، وقتی سایهزنها کار میکنند. می تواند به طرز چشمگیری خوب کار کند! چند مشکل با شیدرها وجود دارد، هرچند، برای یکی من در برخی موارد بی ثباتی را تجربه کرده ام، شیدرها (همانطور که من آنها را درک می کنم) ساخته شده از جامعه هستند، آنها توسط برنامه نویسان خانگی و سرگرمی توسعه داده شده اند که منابع لازم را ندارند. از AMD یا Nvidia برای انجام تست های باگ و QA. و تجربیات من از بیثباتی به کنار، نگرانی جهانیتری نیز وجود دارد که شیدرها میتوانند نرمافزار ضد تقلب را هنگام اجرای بازیهای آنلاین علامتگذاری کنند، این یک مشکل عملکرد یا برنامهنویسی نیست، اما همچنان میتواند مشکلاتی را برای کاربران ایجاد کند. (همچنین در اینجا بیان می کنم که همه در مورد ReShade و SweetFX نمی دانند، برخی از مردم به سادگی فکر نمی کنند در وهله اول به دنبال راه حل های شخص ثالث بگردند.)
اکثر بازیها این روزها دارای AA خوبی هستند، نمونهبرداری فوقالعاده روی اکثر انواع jaggies به خوبی کار میکند، و در بیشتر موارد میتوان سایهزنهای ضد آلیاسینگ شخص ثالث را تزریق کرد، اما گاهی اوقات راهحل خوبی وجود ندارد. آیا AMD می تواند کاری انجام دهد تا گزینه دیگری را به کاربران ارائه دهد؟