5800X3D یک پسر داغ است، من یک Noctua NH-D15 دارم (با دو فن) و در حین اجرای چند هسته ای Cinebench R23 به 90 درجه سانتیگراد می رسد. امتیاز نیز نسبت به 5800X تنظیم شده من (14317 در مقابل 15616) کمی کمتر است.
سلام،
برای سرگرمی، از 5800X خود (کم ولتاژ و کمی اورکلاک) به 5800X3D (با RTX 3080 TUF، 2×16 گیگابایت 3200 CL-16 RAM، x570 Aorus Elite) ارتقا دادم. صفحه نمایش 1440p240 هرتزی با سرعت بازی ها معمولاً 220 فریم در ثانیه. ویندوز 11 با درایورهای چیپست فعلی و جدیدترین بایوس. 5800X من به خواهر کوچکترم می رود.
Chivalry 2 نیز پتانسیل را نشان می دهد، ممکن است برخی تنظیمات را پایین بیاورم تا GPU محدود نشود (اما در برخی از قسمت های نقشه میزان استفاده از GPU هنوز به 80٪ یا بیشتر کاهش می یابد).
من نتوانستم اطلاعات زیادی برای 5800X3D در مورد بازی هایی که واقعاً می خواهم بازی کنم پیدا کنم، بنابراین مقایسه ای سریع و کثیف با بازی هایی انجام دادم که قبلاً در آنها مشکلات عملکردی داشتم.
فقط با پوشش Nvidia، متوسط فریم در ثانیه و 99٪ فریم در ثانیه در شرایط سختی که انتخاب کردم، شاید به کسی کمک کند 🙂
بازی | میانگین 5800X/99% فریم در ثانیه | میانگین 5800X3D/99% فریم در ثانیه | اظهار نظر |
---|---|---|---|
Rimworld (کلنی با اندازه متوسط در اواسط بازی، کاملاً کوچکنمایی شده، سرعت 3 برابر، متأسفانه TPS را اندازهگیری نمیکرد، اما در حین حرکت دوربین و زوم کردن از لکنت اذیت شدم) | 107/68 | 123/85 | کمی نرم تر به نظر می رسد، اما تفاوت چندانی ندارد |
7 روز تا مردن (دنیای تازه ایجاد شده، در ابتدای حرکت ایستاده و در حالی که دور ماوس می چرخد به ماشین نگاه می کند) | 182/130 | 198/155 | بازی هنوز با حرکت دوربین، با وجود تاری حرکت، افتضاح است. روان تر، اما بازی همیشه بد است |
X4: پایه ها (فقط یکی از ذخیره های تصادفی بازی من، با نگاه کردن به یک ایستگاه متوسط) | 65/40 | 92/89 | لعنت مقدس! من ناگهان با استفاده از 99٪ GPU به اینجا محدود شدم، این دیوانه کننده است |
تب حمل و نقل 2 (نقشه جعبه شنی کوچک، انتخاب برای ساخت یک انبار اتوبوس و جابجایی سریع آن بر روی یک شهر کوچک در دایره، بازی به طرز وحشیانه ای بهینه نشده است) | 43/26 | 50/30 | من قبلاً یک بار این بازی را بازپرداخت کردم، دوربین فوق العاده لکنت است و متوجه شدم در هنگام ساخت حالت فریم در ثانیه واقعاً خراب می شود. 5800X3D نرمتر به نظر میرسد، اما بازی همچنان از نظر عملکرد ضعیف است، به خصوص هنگام زوم کردن و حرکت دوربین:-/ |
جوانمردی 2 (نقشه برفی جدید، 24 در 24، به قلعه نگاه می کند به عنوان میسون با بازیکنانی که در حال دویدن هستند، کیفیت DLSS. به دلیل چند نفره بودن، خواندن فریم در ثانیه ثابت در اینجا دشوار است) | 130/92 | 139/112 | این یکی واقعا جالب است، من در واقع در حال حاضر 99٪ از GPU استفاده می کنم (اما این منجر به مشکلات جزئی می شود، مطمئن نیستم که سرور خراب است یا خیر). وقتی DLSS را از Quality به Balanced قرار می دهم، گاهی اوقات 190/150 می گیرم، بنابراین قطعا پتانسیل وجود دارد. |
Apex Legends (DX12، تنظیمات پایین، شمارنده فریم در ثانیه بازی: در کشتی در حال مشاهده نقشه رتبه بندی شده جدید) | میانگین 130 تا 140 | میانگین 130 تا 140 | این یکی آنقدرها مهم نبود، در طول گیم پلی، به هر حال، بیشتر در حد 220 فریم بر ثانیه من محدود می شود. اما در حین دراپ شیپ، هنگام نگاه کردن به کل نقشه، فریم در ثانیه تا 130 با 5800X کاهش یافت، متأسفانه با 5800X3D اینجا هیچ تغییری نکرد. |
در مجموع پیشرفت های مناسبی داشته است، اما واقعاً بازی های مزخرف را قابل بازی نمی کند. تنها موردی که واقعاً مرا شگفت زده کرد X4 بود، تفاوت در اینجا بسیار زیاد بود (و به دلیل اتصال ناگهانی به GPU پتانسیل بیشتری پیدا کرد، من به سادگی می توانم چند تنظیمات را کاهش دهم!).