این موضوع نیز دلیلی برای دقت بیشتر در هنگام انتخاب متخصص سئو می باشد. سئو کلاه سفید به تکنیک هایی اطلاق می شود که شامل استراتژی ها و راهکارهاییست که از قوانین موتورهای جستجو پیروی می کنند. مسئله بزرگی که بعد از چنین رویدای اتفاق می افتد احتمال جریمه شدن سایت توسط موتورهای جستجوست، چرا که آنها تصور می کنند که شما با ایجاد محتوای تکراری در صفحات مختلف قصد شبیه سازی دارید. لینک کانونیکال به طور ساده به معنای ریدایرکت URL ها برای موتورهای جستجو و نه کاربران است. این گونه موتورهای جستجو نسخه ای از URL یک محتوا را در نتایج جستجو به نمایش می گذارند که به عنوان لینک کانونیکال ذکر شده است.
را اصطلاحا SEO Off-page مینامیم.
برای کسب جایگاه بهتر باید با منطق و حدس یک استراتژی را انتخاب کنید و سپس با اطلاعات بدست آمده از اجرای آن استراتژی های بعدی را طراحی و اجرا نمایید. اگر شما محتوای ارزشمند تولید کنید دیگران از آن استقبال میکنند و احتمالا به سایت شما لینک میدهند و همین کار موجب میشود جایگاه بهتری در نتایج گوگل کسب کنید. از بعدی دیگر، بهینهسازی عملکرد و تجربه کاربر است و در نهایت مهمترین بعد آن این است که بهترین پاسخ را برای سوال و در خواست کاربر ایجاد کنیم. در ابتدا از افرادی که در حوزه سئو و بهینه سازی سایت موفق و تاثیرگذار هستند تقاضا کردیم تا تعریف خود از این واژه را به صورت مختصر برای ما ارسال کنند.
در نتیجه حتی تولید محتوا که یکی از ارزشمندترین فعالیتهای ما در حوزه سئو است این پتانسیل را دارد که به رنگ خاکستری یا سیاه جلوه کرده و موجب از دست رفتن جایگاه ما در نتایج جستجو شود. فعالیت مستمر و هدفمند در شبکههای اجتماعی، حضور در فرومهای تخصصی، دریافت بک لینک از سایتهای معتبر و مرتبط، خرید رپورتاژ آگهی از رسانههای پرمخاطب و … را اصطلاحا SEO Off-page مینامیم. فعالیتهایی که در بیرون از سایت ما رخ میدهند ولی مستقیما بر جایگاه و رتبه ما تاثیر خواهند داشت. سلام دوست عزیز
خوشحالیم که محتوای این صفحه از نظر شما مفید و کاربردی بوده است.
- به عبارت دیگر، اینکه طراحی UI سایت علاوه بر جذابیت و زیبایی، طرز کاری آسان و قابل فهم برای کاربران داشته باشد را UX مینامند.
- در واقع به جز سئو، اثرگذاری باقی روشهای بازاریابی به صورت موقت و کوتاه مدت است و برای بدست آوردن نتیجه دلخواه میبایست به طور مداوم کنترل و زیرنظر گرفته شود.
- اگر کلمه کلیدی هدف شما «بهترین استراتژی بازاریابی محتوا برای مشاغل کوچک» است، استفاده از آن در تمام عناصر داخلی ذکر شده در بالا، کار عاقلانه ای نیست.
- در کنار این عناوین، عناوین دیگری که از اعداد در آنها استفاده شده باشد یا عناوین جدید با کلمات متفاوت، میتواند نظر مخاطب را به خود جلب کند.
اولین جایی که برای گرفتن مشاوره تخصصی یا پاسخ سوالات خود میروید، کجاست؟ عمدتا اینترنت و موتورهای جستجو. وقتی مطلب یا سوالی را در نوار جستجو وارد میکنید، لینکهایی که در صفحه نتایج برایتان ظاهر میشوند، هر کدام یک محتوا هستند. ظرفیت نامحدود وب در زمینه تولید محتوا، باعث شده تا اینترنت به بهترین و غنیترین منبع عظیم اطلاعاتی تبدیل شود. محتواها میتوانند در اشکال مختلف وجود داشته باشند؛ محتواهای متنی، صوتی، تصویری و ویدئویی. دلیل اینکه گفته میشود “محتوا پادشاه است” نیز همین اهمیت بی حد و مرزش است.با توجه به اهمیت و تاثیر محتوا، تولید محتوای خوب و موثر باید نخستین هدف ما در دنیای دیجیتال امروز باشد.
اوايل شروع سئو
به همین دلیل، اطمینان حاصل کردن از اینکه صفحات شما قابل خزیدن و دیده شدن توسط ربات گوگل هستند مهم است. همچنین معماری سایت باید با استفاده موثر از لینکهای داخلی، پیمایش در همه صفحات سایت را برای ربات خزنده تسهیل کند. منظور از لینک داخلی، لینکی است که شما در یک صفحه از سایت قرار میدهید و از آن به یک صفحه دیگر در وبسایت ارجاع میدهید. برخی از موقعیتها وجود دارد که سایت میتواند بدون بهینه سازی به رتبههای بالاتر دست پیدا کند. البته میبایست خدمات و یا محصولی ارائه کند که سایر وبسایتها از انجام آن عاجز و ناتوان باشند.
فرآیند سئوی داخلی یا On Page Seo علاوه بر انتشار محتوای مرتبط و باکیفیت، شامل مواردی ازقبیل بهینه سازی عنوان، تگها و تصاویر است. با سئوی داخلی ، شما وب سایتتان را برای کاربران کاربردیتر و باارزشتر میسازید. هرچه وب سایتتان از دید کاربران کارآمدتر و مفیدتر باشد، ترافیک و بازدید بیشتری دریافت خواهید کرد؛ و این به معنی ارتقای رتبه شما در موتورهای جستجو است. نوشتن یک محتوای ساده اما سرشار از نکات مفید برای کاربران با رعایت علائم نگارشی، پاراگرافهای کوتاه، متون جذاب، ارتباط صمیمانه با کاربر تا حد زیادی در فرایند سئو داخلی به شما کمک میکند. در این بخش، به اهمیت محتوا در سئو پرداخته و نکاتی را برای بهینهسازی محتوا برای موتورهای جستجو آوردهایم.
در زیر به برخی از سوالاتی که ممکن است در زمینه سئو پیش آید پاسخ داده میشود. قبل از پرداختن به اینکه سئو چیست، در این بخش ابتدا نگاهی به تعاریف چند سایت معروف سئو بیاندازیم. از آنجا که اهمیت زیادی در این چک لیست وجود دارد بهصورت مختصر به توضیح هریک خواهیم پرداخت. مواردی که در این چک لیست هست و باید به آن توجه کنید شامل موارد زیر هستند.
سئو چیست؟ سئو سایت به زبان ساده 1402 دی ام روم
در هنگام تحقیق کلمه کلیدی، با برخی از کلمات روبرو میشوید که میبایست در یک صفحه از آنها استفاده گردد. به عبارت دیگر، کاربر با جستجو این کلمات به دنبال یک هدف میباشد و یک منظور را دارد. تحقیق کلمه کلیدی معمولا اولین قدم برای سئو و بهینهسازی سایت است.
اگر از آنها بطور راهبردی و برنامهریزی شده استفاده کنید، میتوانند اعتبار صفحات را نیز منتقل کنند. بطور خلاصه، لینک سازی داخلی کلیدی برای هر سایتی است که رتبههای بالاتری در موتورهای جستجو میخواهد. هنگامی که یک وبسایت برای بار اول در فضای اینترنت ایجاد میشود، گوگل ممکن است برای مدتی به آن رتبه بالایی در صفحات نتایج جستجوی خود بدهد. ماه عسل گوگل بمنظور ارزیابی کیفیت عملکرد وبسایت و نیز بررسی میزان مرتبط بودن مطالبش با جستجوی کاربران انجام میپذیرد. گوگل با انجام این کار میخواهد بداند اگر یک وبسایت رتبههای خوبی بگیرد، چه بازخوردی خواهد داشت و کاربران چگونه به آن پاسخ خواهند داد.
نقشه راه سئو
البته این عمل، در ظاهر نتایج جستجو، با قرار دادن علامت AD که مخفف عبارت Advertisement در کنار سایت شما به کاربر اطلاع میدهد که این سایت از طریق پرداخت هزینه به این جایگاه رسیده است. زمانی که محتواها در فهرستهای مخصوص به خود قرار گرفتند، الگوریتمهای گوگل باتوجه به دستورالعملهای مخصوص به خود، آنها رتبهبندی میکنند. در این مرحله مشخص میگردد که در زمان جستجوی کاربر، کدام سایت در کدام صفحه و چه جایگاهی به کاربر نشان داده شود.