طراحی داخلی فروشگاه بخش بصری و یا visual فضای شما به حساب میآید و شامل استفاده از نقشههای طبقه و مدیریت فضای استراتژیک است. برای مثال ممکن است مشتری کاغذ دیواری با طرح هندسی مد نظرش باشد ولی در مغازه شما به دلیل قرار گرفتن آن طرح در زیر طرحهای دیگر آن را نبیند و شما نتوانید فروشی انجام دهید. اگر بیشتر محصولات شما از جواهرآلات کلاسیک تشکیل شده، بهتر است میزان روشنایی خود را در محیط افزایش بدهید و اینکار را با لوسترهایی فاخر و کریستالی با شاخه های متعدد عملی کنید، اگر هم بیشتر به محصولات مدرن می پردازید بهتر است از سیستم های روشنایی هالوژنی و محو شده در سقف استفاده کنید تا محیطی ظریف و ساده و در عین حال لوکس داشته باشید. یه طور کلی دو عامل نورپردازی و نحوه روشن کردن و بنمایش گذاشتن ویترین مغازه از مهم ترین موارد در طراحی داخلی یک مغازه جواهر فروشی هستند. چون خود این طراحی همانطور که گفتیم در جذب مشتری بی تاثیر نخواهد بود. شما به طرحی نیاز دارید که مشتری را از لحظه ورود تا خروج با جاذبه خود همراهی و هدایت کند.
در این الگو مشتریان در جهت مخالف عقربههای ساعت هدایت میشوند و ایکیا این را مسافت طبیعی و یا The Long natural طراحی مغازه طلا و جواهری Way مینامد. تجربه نشانداده که ۹۰ درصد از مشتریان به هنگام ورود به فضای داخلی فروشگاه به سمت راست و بر خلاف عقربههای ساعت حرکت میکنند. به گزارش وال استریت ڑورنال، مشتریان به هنگام بررسی یک برند در درجه اول از احساسات و تجربیات شخصی برای رسیدن به یک معامله معنادار در ذهن خود بهره میگیرند. و یا طراحی فضای داخلی برند Argos که فضای کمی را اشغال کرده و تمرکز خود را بیشتر در گسترش فضای آنلاین گذاشته است و شما در هنگام ورود به فروشگاه بیشتر با بستری دیجیتال رو به رو میشوید و کالاهای خود را در مانیتورهای کوچک انتخاب میکنید. این مغازه ها فقط محصولات و کالاهای خود را کنار هم می چینند و در حقیقت همین هم کافی است. رنگ ها را طوری را طراحی کنید که مشتری از فاصله دور هم متوجه کسب و کار شما شده و وارد مغازه شود. پس بهتر نیست برای کاهش فشار آن ها و راحتی خریدشان، دکوراسیون داخلی مغازه طلا فروشی را با بزرگ ترین فضای ممکن طراحی کنید؟ فراموش نکنید که طراحی شما میتوانید بر پایه اجرای عملکرد، سرگرمی و انعطافپذیری در محیط باشد.
در این مرحله شما باید تصویری از کالای جدید و یا مورد پسند را در یک چیدمان درست قرار دهید. این ذات انسان است که با مصرف کمترین انرڑی ممکن، بهترین نتیجه را بگیرد. در واقع شما با ایجاد یک محیط گرم، صمیمی و کم تنش محیطی را برای کارمندان فروشگاه طلا و جواهر ایجاد کرده اید که مشتری مدار باشند و در نتیجه مشتری معمولی شما را به یک مشتری وفادار تبدیل نمایند. این مطلب را نیز بخوانید! 4. استفاده از ویترینهای ام دی اف و یا سنگ نیز پارامتر دیگر در قیمت تمام شده دکوراسیون داخلی طلافروشی محسوب میشود.
نور گرم در ایجاد فضایی رمانتیک و یا دنج خوب است و البته تناسب خوبی با محصولاتی که رنگ گرم دارد برقرار میکند اما در مقابل اگر در کنار محصولات شما رنگ سرد هم وجود داشته باشد این نوع نورپردازی در معرفی و چیدمان موثر نخواهد بود. و اما سوال اینجاست که کدام نورپردازی (سرد و یا گرم)، محصول شما را به خوبی معرفی میکند؟ این اشتباه را نکنید. با این حال فکر نکنید به محض تمام شدن کرونا صد در صد مردم به خیابانها میآیند و دوباره شروع به خرید حضوری میکنند. به طور مثال راهروهای عریض با چیدمان فکر شدهی رگالها علاوه بر اینکه مسیر حرکتی کنجکاوانه به مشتری القا میدهد به صورت فروش خاموش اجناس خود را در معرض دید قرار میدهد، این نظر آناهیتا عبادی یکی از طراحان چیدمان فروشگاهی موفق در ایران است. این الگو که محبوب برندهای فست فشن است، خردهفروشان میتوانند استفاده از فضای دیوار را به حداکثر برسانند. با این حال اکثر خردهفروشان تمامی کالاهای خود را میخواهند برای فروش به نمایش بگذارند و این کار برخلاف منش انسان امروزیست. این الگو تقریبا برای هر خرده فروش و یا برندی مناسب است زیرا این امکان را میدهد تا از طرحهای مختلف برای نشان دادن بهتر محصول وام گرفت.
به همین علت فروشندگان تلاش می کنند تا طراحی ویترین مغازه به بهترین شکل ممکن باشد برای زیبای و جذابیت بیشتر ویترین یک مغازه معمولا از ال ای دی های زیبا استفاده می شود تا هم اجناس داخل ویترین بهتر دیده شوند و هم نورپردازی زیبا، سبب ایجاد یک سبک و برندسازی برای فروشگاه می شود. اگر میخواهید فروش بالایی داشته باشید باید طراحی دکوراسیون داخلی مغازه کاغذ دیواری به صورتی باشد که تمامی کاغذ دیواری ها در معرض دید باشند تا مشتریها با سلیقههای مختلف بتوانند کاغذ دیواری مدنظر خود را به راحتی انتخاب کنند. ویترین یک مغازه نقش دعوت کننده را دارد. فضای کسب و کار آنلاین، تبدیل به عادت شده و شکست این عادت نیازمند طراحی داخلی درست به شکوفایی دیدن صحنه یک تئاتر از نزدیک است. این امر موجب به درک واضح از مکان و تاثیرگذاری داستان برند میشود. این یک طرح بهینه و اقتصادی برای یک برند به شمار میآید. شما برای روایت تاثیرگذار برند خود از کدام یک از طراحیهای فوق استفاده میکنید؟ وقتی صحبت از ایجاد یک فضای فروشگاه میشود، انتقال داستان برند به روشی منحصر به فرد بسیار حائز اهمیت است. هر یک از چیدمانهای مطرح شده، پیام و تجربهای متفاوت را به خریدار انتقال میدهد.
اگر انتخاب شما چیز دیگریست نیاز به استفاده از فونت های مانند sans serif یا غیره نیست. شما میتوانید از مدل طراحیهای Walmart ,eBay و … برخی از تلاش های سارقان با سر و صدای دزدگیرها خنثی می شود. رنگ های خنثی نیز به این دلیل مورد استفاده قرار گرفته اند که تا تمرکز بر روی محصول باشد! مانند بازی مار و پله و یا مسیر پیدا کردن گنج بر روی نقشه. در این طرح، تمایل گردش به سمت راست و سپس پیمودن مسیر به این معنی است که بزرگترین و چشمنوازترین نمایشگر و یا چیدمان شما باید بلافاصله در سمت راست ورودی قرار بگیرد و صندوق در انتهای مسیر یعنی سمت چپ. گوهر سرنوشت من است سلام و درود صمیمانه بر شما که بیننده و خواننده گرامی این سایت هستید. 3Fs (Flexibility, Function, Fun هستید. وجود خاک روی سطح ویترین باعث کاهش توجه مشتریان به کالاها میگردد. آن هم کندهکاری و یا نشانهگذاری بر روی سطح زمین است.
در طراحی داخلی طلا فروشی از چند صندلی برای مشتری استفاده کنید. یکی از مهم ترین موارد در طراحی دکور استفاده از ایده های جدید و به روز می باشد. پیوستگی روشنایی و همچنین عدم سایه روشن نوری در طلافروشی، از موارد اساسی دیگری است که حتماً باید در زمان طراحی روشنایی و همچنین نورپردازی طلافروشیها به آن دقت زیادی داشتهباشیم. در طراحی داخلی این طلافروشی از کانترهای چوبی با رنگ سفید بهره گرفته شده است. که از اسمش مشخص است، ترکیب یا تلفیق دو سبک گفته شده خواهد بود. مرتب کردن و نظم دهی مغازه برای تان کاری لذت بخش خواهد بود. ارتفاع آن نیز می بایست از سطح کف مغازه بالاتر باشد و یک اختلاف ارتفاعی با جایگاه مشتری داشته باشد؛ این مساله باعث ایجاد تسلط بیشتر فروشنده نسبت به محیط می گردد. در برخی از مواقع سال جرمهای مربوط به این حرفه تشدید میشود. در این فضا برای نمایش جواهرات از باکس های تمام شیشه ای استفاده شده که به صورت رندوم در برخی از قسمت های دکوراسیون قرار گرفته اند. در این موارد بهرهگیری از فضاهای تجربی و انعطافپذیر مانند طراحی یک طرفه IKEA (مشتریها از یک طرف داخل و از طرف دیگر خارج میشوند) بهتر است.
نورپردازی خوب میتواند تصویر درستی از شی و یا محصول شما را منعکس کند. در طراحی ویترین این مغازهی طلا فروشی از چوب استفاده شده است که بستر مناسبی را برای جلوهگری طلا و جواهرات پدید آورده است. استفاده از صفحه نمایش لمسی، از یک صفحه به صفحه دیگر رفتن، پرسش و پاسخ آنلاین و… شما میتوانید با استفاده از این نکته و دیگر نکاتی که در ادامه این مقاله با هم میخوانیم به بهترین نور ممکن برای جواهری خود دست پیدا کنید. شاید ازنظر بسیاری از افراد زندگی در مجتمع مسکونی کاری دشوار باشد ولی میتوان مجتمعهای مسکونی با دکوراسیونهای موفق را در شهرهای مختلف مشاهده نمود که آرزوی هرکسی زندگی در این مکانهاست. بیشتر اوقات برندهای پوشاک و خرده فروشیها از این الگو در طراحی فضای داخل استفاده کرده و محصولات را در زاویهای مناسب نسبت به آن به نمایش میگذارند که موجب جلب توجه بیشتر مخاطب میشود.
آیا مشتریان از بازگشت به فضای فروشگاهی و یا خردهفروشیها احساس امنیت میکنند؟ امروزه افراد زیاد متعددی به دنبال طراحی دکوراسیون داخلی دکان ی خویش میباشند تا از این روش تغییرات و تحولات گسترده ای را در دکان ی خود به وجود آورند. اکثر برندها با تمرکز بر روی مورد اول، مورد دوم را به فراموشی میسپارند. برندها باید به یک شناخت نسبی از سلیقه مخاطب خود برسند و آن را تبدیل به سطحی از هوشیاری در چیدمان فضای کسب کار آنلاین و حضوری خود کنند. معمولاً اجرای سقف کاذب یکی از ارزان ترین ایده دکور مغازه محسوب می شود و همیشه جذابیت خود را در عین سادگی دارد. استفاده از رنگ های روشن در دکوراسیون مغازه های کوچک مانند یک معجزه عمل می کند استفاده از یک طیف رنگ های روشن متناسب با محصولات موجود در فروشگاه یک انتخاب هوشمندانه برای بزرگتر نشان دادن مغازه است از طرفی در صورت داشتن محصولاتی با طیف رنگی تیره انتخاب فضا با رنگ های روشن سبب تمرکز بیشتر مشتری بر روی محصولات می شود. اساساً برخورداری از محیط های خالی در این فروشگاه ها که توسط گل و گیاه و یا اثرهای هنری طراحی شده اند، سبب می شود که ذهن هر مخاطبی را به خود جذب کند و به این ترتیب راحت تر بتوانند جواهرات مورد علاقه خود را خریداری نمایند.
چرا که باعث میشود مشتری با حفظ فاصلهگذاری اجتماعی تمام فضا را ببیند. در آخر میتوان به ایجاد راههایی برای عبور ماشین در میان فضای داخلی خردهفروشیها به منظور حفظ امنیت و سلامتی فکر کرد. حفظ میشود، به منظور مطالعه بیشتر اینجا کلیک کنید. ما در اینجا مهم ترین سوالاتی که ممکن است برای بیشتر صاحبان مشاغل به ویژه طلا فروشان به وجود آید، را به همراه پاسخ های آنها در اختیار شما قرار داده ایم. تعاملات مثبت، تجربه یک اتفاق و یا دیدن، مورد توجه قرار گرفتن و همصحبتی با افراد را میتوان از جمله عواملی دانست که مخاطب را به خردهفروشیها و یا فروشگاهها باز میگرداند. تا به حال به دفعات از فروشگاه خارج شده اید و بدون اینکه خریدی کرده باشید به همراهتان گفته اید: ” از فروشنده خوشم نیامد” یا “حس خوبی بهم نداد” یا عباراتی از این قبیل. پلانهای راست، جابهجایی آسان و صرفهجویی در وقت (سریع خرید کرده و خارج میشوند) البته لازم به ذکر است که این طرح باعث ترافیک و یا برخود مشتریان با یکدیگر میشود. مشتریان از قدم زدن در مغازه هایی که دارای رگال های تکراری هستند بسیار فراری هستند به طوری که یک شکل ثابت برای اغلب مغازه ها تکرار شده است چنین سیاستی به نوبه خود دردسر ساز است.
در این نقشه خطوط باز در سراسر فروشگاه وجود دارد و این بدان معناست که دیوارها در هر زاویه قدرت دیده شدن را دارند پس در طراحی آنها هوشمندانه عمل کنید. در این طرح معمولا جریان مشخصی برای ترافیک وجود ندارد در نتیجه میتواند برای فروشگاه و یا برندهایی که محصولات لوکس و یا محدود دارند بهترین نتیجه را بدهد. مشتری برای خرید شیئی با ارزش به نام جواهر وارد مغازه می گردد در نتیجه می بایستی هر جواهر در قسمتی معین و کاملاً باز قرار داده شده تا در کنار نورپردازی مناسب، تمامی زیبایی خود را نشان دهد. در نتیجه کالای بیشتر در دیدرس مشتری قرار می گیرد. تا به اینجا قطعا با اهمیت طبقه بندی درست محصولات و تاثیر بسیار آن در افزایش فروش آشنا شده اید و می دانید که چیدمان محصولات در دکوراسیون مغازه به افزایش اعتماد افراد و تبدیل شدن یک فرد معمولی به یک مشتری دائمی چه تاثیری دارد. این موضوع علاوه بر اینکه فضای داخلی فروشگاه شما را چشمنواز کرده و از هویت برند حمایت میکند، فرصتی برای بیان داستان زیبای شما به مخاطبانتان است، به منظور مطالعه بیشتر اینجا کلیک کنید. طراحی فضای داخلی برند بسیار فراتر از یک طرح فیزیکی با نمایشگرهای روشن است.
این امر سبب قدرت و اصالت گرفتن، طراحی فضای داخلی برند و یا خردهفروشی در انتقال یک تجربه شگفتانگیز و داستان برند است که در ابتدای مطلب به آن اشاره کردیم. در فضای این برند شما شاهد یک الگوی شبکهای در بخش مواد غذایی (قدرت انتخاب و ارائه بیشتر محصول) و اما هندسی و زاویهدار در باقی نقاط به چشم میخورد. شما باید از هر روشی که این نور را بیش تر منعکس و پخش می کند، برای جذاب تر دیدن شدن طلافروشی تان استفاده کنید. را به عنوان تجربه متفاوت برای دید بیننده در نظر بگیرید. طراحی دکور مغازه. طراحی دکور مغازه برای کسانی که میخواهند فروش بیشتر را تجربه کنند بسیار مهم است؛ چون میخواهند تجربه لذت بخش خرید را به مشتریان خود هدیه کنند.