می توان با استفاده از تکنیک هایی در طراحی ویترین مغازه آن را بزرگتر ، شکیل تر و پر جلوه تر تر نشان داد. متریال کف و رنگ هایی که در دکوراسیون داخلی مغازه به کار رفته هویت و شخصیت نوستالژی آن را بیان می کنند.در طراحی مغازه با سبکی قدیمی و کلاسیک برای سطح دیوار از پانل های سیمان با رنگ روشن استفاده شده و ستون ها را با صفحات فلزی پوشانده اند. هنگامی که در یک محدوده رقابت شدید بین فروشندگان باشد، طراحی تابلو سردر مغازه یکی از فاکتورهای ایجاد تمایز بین فروشگاههاست. استفاده از برخی رنگ ها مانند طلایی، موجب می شود تا ذهنیتی مانند با ارزش بودن و گران بودن مغازه در ذهن مشتری ایجاد شود. در هنگام طراحی داخلی مغازه کفش فروشی باید فضایی شیک و مناسب برای چیدمان کفش ها طراحی شود که شما می توانید از قفسه های مدرن با طرح و رنگ های مختلف برای قرار دادن کفش ها استفاده نمایید. در عکس بالا می توانید به راحتی تاثیر رنگ ها را ببینید.
برای گرفتن مشاوره لازم در این زمینه می توانید به صورت رایگان با متخصصین و مشاوران گروه هنر و معماری صمصامی تماس حاصل نمایید. قفسههای چیدمان نامه نیز به شکلی طراحی شده که میتوانید روسریها را تا زده، به کمک یک مقوا و به صورت فیکس شده داخل قفسه بچینید. وجود یک آیینه بزرگ نیز برای فروشگاه لباس بسیار کلیدی است. مزایای مختلفی برای طراحی مغازه طلا فروشی وجود دارد. عکس بالا یکی از این ایده های فوق العاده را به شما نشان می دهد، استفاده از یک چرخ فلک تزیینی برای نشان دادن کفش ها. استفاده از دیوارپوش آجری نیز یکی از بهترین و جذاب ترین روش های دکوراتیو نمودن فضاست.
با این جمله در می یابیم چرا طراحی ویترین مغازه باید به گونه ای باشد که نشان دهنده جزئیات دقیق و درستی از محصولات فروشگاه باشد. برای طراحی دکوراسیون فروشگاه کفش ایده های زیادی وجود دارد و بهتر است شما دکوراسیون این فروشگاه را با توجه به جزئیات و معماری اطراف و نحوه چیدمان کفش ها انجام دهید. برای دکوراسیون داخلی قنادی ها محدودیتی برای انتخاب رنگ ها وجود ندارد . طراحی رگال ها و آویز هایی که به عنوان نورپردازی انتخاب شده اند، تداعی گر سبک صنعتی در دکوراسیون داخلی این بوتیک هستند. ماکت هایی مثل خط کش، قرقره های نخ، خود کاموا ها و صد البته رنگی زیبا برای زمینه کار مکه به دیگر رنگ ها و عناصر تزیینی ویترین مغازه اجازه خود نمایی می دهد. قطعاً طراحی داخلی مغازه لوازم خانگی با طراحی دکوراسیون مغازه عطاری کاملاً متفاوت است و از عناصر و المانهای تزئینی متفاوتی در دکوراسیون فضا استفاده میشود. امروزه در بسیاری از مکان های اداری برای صرفه جویی در فضا از این روش استفاده می شود. این سقف های کاذب بسیار زیبا و مقرون به صرفه هستند.
نصب و اجرای آسمان مجازی به راحتی و بدون دردسر انجام می گیرد و تخریب سقف اصلی را به دنبال نخواهد داشت. شما می بایستی فاکتور های بسیاری مانند نوع لامپ ها، زاویه ی تابش نور، محل نصب لامپ ها و تعداد لامپ ها را نیز بررسی کنید و در نظر داشته باشید. نحوه درج تصویر نیز تاثیر زیادی در جذب مشتری دارد. ویترین مغازه شما می تواند پیغامی را به مخاطبان شما منتقل کند که برای شان هم مهم است و هم تاثیر گذار. به دیوار قدرت در دکور مغازه پوشاک اهمیت زیادی بدهید: دیوار قدرت یا Power Wall به دیواری می گویند که مشتریان به محض ورود به داخل مغازه برای بررسی بیشتر اجناس با آن روبرو می شوند. دکوراسیون اداری: از آن جایی که فضای کار و دکوراسیون داخلی تاثیر مستقیمی بر افزایش کارایی کارکنان و رضایت شغلی آنان دارد، بنابراین چیدمان دکوراسیون اداری، نورپردازی محیط و کاربرد رنگ، انتخاب مبلمان باید با رعایت اصول و ضوابط علم دکوراسیون داخلی و معماری انجام شود. پس از مرحله طراحی لیست متریال ها، ابعاد دقیق و نوع دکوراسیون مشخص می شوند. پس از اینکه متوجه شدید مشتری شما به کدام سمت تمایل دارد، باید مسیری را برای هدایت مشتری به سمت بازدید سایر اجناس فراهم کنيد.
در صورتی که مغازه کوچک شما بیش از حد شلوغ باشد و محصولات و کالاهای خود را در هر گوشه ای از مغازه چیده باشید، برای مشتری خوشایند نیست و به او احساس سردرگمی و خفگی دست می دهد و کوچکی مغازه شما بیشتر در چشم او نمایان می شود. خرده فروشی برای زمانهای نسبتا طولانی وجود داشته است و می دانیم که رویکردهای مختلف و متعددی برای طراحی فضای فروشگاه و طراحی و اجرای چیدمان آن وجود دارد. یکی از اهداف اصلی تیم معماران در کانسپت این پروژه، ایجاد رابطه روح و عواطف انسانی با تخیلات است که با بازتاب سطوح و اشکال در فضا به وجود آمده است. گروه هنر و معماری صمصامی دارای پارتیشن هایی با رنگ بندی مجزاست و این رنگ بندی بسته به نوع ام دی اف و همین طور طرح و اشکال متفاوت است. قفسه های چوبی با اشکال مختلف، علاوه بر ایجاد مکانی مناسب برای قرار گیری عطر ها، سبک متفاوتی را در فضا به وجود آورده است. اما یک جمله معروف در زمینه چیدمان محصولات وجود دارد که میگوید طراحی داخلی فروشگاه یا مکان های تجاری مثل بوتیک ها باید به صورتی باشد که مشتری وارد فروشگاه می گردد، محصولات کمتری مشاهده کند.
گران ترین و ارزان ترین متریال برای نمای ساختمان های تجاری چه متریالی است؟ یکی از مهم ترین چیزهایی که ملک تجاری شما نسبت به رقبایتان بهتر نشان می دهد، نمای ان است. نکته ای که باید رعایت کنید این است که این اقلام پرمصرف را در دورترین نقطه فروشگاه نسبت به ورودی باید قرار دهید تا مشتری برای رسیدن به آنها، حداکثر مسیر ممکن را طی کند. شرایط آب و هوایی در ساختار سنگ تاثیر به سزایی دارد و حتما باید در انتخاب سنگ دقت شود به دلیل اینکه ممکن است سنگ دچار شکستگی و ترک خوردن شود و ظاهر نما را خراب کند. در مقابل سیاست فروش بیشتر و دریافت سود کمتر ، هر چند در اوایل کار ممکن است شما را تحت فشار قرار دهد اما با طولانی شدن حضور شما در این کسب و کار و پیدا شدن مشتریان راضی و وفادار ، به تدریج حاشیه سود شما در اثر فروش روزانه بسیار بالا جبران خواهد شد. توجه به این موضوع لازمه ی دستیابی به یک دکوراسیون داخلی شیک و کاربردی است به گونه ای که با حداقل زمان و هزینه قابلیت اجرایی شدن داشته باشد. شما خواهان اجرایی شدن چه سبکی برای کافی شاپ خود هستید؟
این فویل ها با ضخامت کمتر از 1 میلی متر در مدل های شفاف (Transparent)، روز دید (Daylight)، کنتراست بالا (High Contrast) و مدل های تخصصی دیگر وجود دارند. اگر این کار را انجام دهید؛ چون فروشگاهتان تخصصی است، راحتتر می توانید با فروشگاههای بزرگ رقابت کنید. این کار به برندهای کوچک و بزرگ کمک می کند تا از فضای موجود نهایت استفاده را ببرند. اما توجه داشته باشید که از به هم ریختگی و شلوغی بیش از حد مغازه، با استفاده از رنگ های خنثی مانند فیلی و خاکستری برای مبلمان و یا وسایل بزرگتر بکاهید. قفسه بندی دیواری یکی از انواع قفسه بندی لباس است که برای قرارگیری محصولات با رنگ بندی مختلف مورد استفاده طراحان قرار میگیرد. یکی از جالب ترین روش های ایجاد قفسه در دکوراسیون فروشگاه کفش، استفاده از احجام است.
در واقع معماری امروز محدودیتی در زمینه ارائه انواع سقف کاذب ندارد. در واقع زیبایی طراحی ویترین مغازه شما، قسمت خارجی هویت فروشگاه شماست. بعد از آن بایستی کفپوش مغازه و دیوارها را برای جلوه بیشتر به سبک مدرن طراحی کرد تا زیبایی مغازه ما چندین برابر شود به طور کلی داشتن یک طرح کامل و ایده آل میتواند نتیجه مورد نظر را به ما بدهد. ما میتوانید پارامترهای که شما مدنظر دارید را روی چوب حکاکی کنیم و شما با به نمایش گذاشتن آن مشتریان خود را از این مهم آگاه کنید. امروزه در طراحی ویترین مغازه از المانهایی نوینی استفاده می شود تا مشتریان را به داخل فروشگاه هدایت کنند. این است که برای کسب نتایج بهتر این کار را برون سپاری نمایید و به دکوراتور ها و طراحان حرفه ای بسپارید. برای طراحی رگال لوله های آب را به کار بردند. استفاده از رنگ بندی مناسب و دکوراسیونی حرفه ای و نور پردازی مناسب افراد بیشتری را به سمت ویترین مغازه شما جلب می کند. نور پردازی مناسب ویترین می تواند ایده بسیار خوبی برای جلب توجه بیشتر مشتریان باشد. با ایجاد فضایی خاص و منحصر به فرد در دکوراسیون کفش فروشی مشتریان سر ذوق می آیند و تمایل آن ها برای سپری کردن مدت زمان بیشتر در فروشگاه افزایش پیدا می کند بنابراین بهتر است شما از دکوراسیون هایی برای طراحی داخلی فروشگاه کفش ایده بگیرید که متفاوت و شیک هستند تا توجه مشتریان زیادی به سمت مغازه شما جلب شود.
طراحی دکوراسیون داخلی مغازه از جمله موارد مهمی میباشد که تأثیر مستقیمی بر میزان فروش و همچنین جذب مشتری دارد. مشتریان عموما ابتدا جذب طراحی ویترین مغازه و سپس دکوراسیون مغازه می شوند، کمی آن را نگاه می کنند و سپس وارد مغازه می شوند. استفاده از عکسهای زیبا و پوستر های ارسالی شرکت های فروشنده آرایشی و عطر که رن/گ آن ها با دکوراسیون ما هماهنگ است ، گزینه خوبی است . طراحی نورپردازی صحیح و کافی برای فضای داخلی فروشگاه کفش فروشی از اهمیت زیادی برخوردار است زیرا اگر فروشگاه دارای نورپردازی مناسبی باشد فضایی گرم و دعوت کننده در آن ایجاد می شود که این فضا مشتریان را برای ورود به مغازه تشویق می کند بنابراین علاوه بر طراحی نورپردازی برای ویترین فروشگاه کفش فروشی باید فضای داخلی فروشگاه نیز از نورپردازی با روشنایی کافی برخوردار باشد. در فروشگاه کفش زیبایی بخش ویترین و بخش داخلی مغازه از اهمیت زیادی برخوردار است و تاثیر زیادی در جذب مشتری دارد بنابراین بهتر است شما دکوراسیون داخلی فروشگاه کفش و ویترین آن را به صورت کاربردی و همه پسند طراحی کنید.
استفاده از مسیر پیاده در فروشگاه بسته به اندازه فروشگاه و شخصیت آن می تواند اهداف مختلفی را دنبال کند. یکی از متریال های اولیه که برای این کار مورد استفاده قرار می گیرد، MDF یا ام دی اف می باشد که دارای ظاهری شبیه به چوب اما خصوصیاتی متفاوت از آن است. همانطور که از عکس های نهایی مشخص میباشد نقطه قوت طراحی این فروشگاه بند های آویز شده از سقف میباشد که فضای خاص ، پر نشاط و چشمگر را برای مخاطب خود ایجاد نموده است که باعث هرچه جذب مشتری شده است. این نوع طراحی در جذب مخاطب اهمیت زیادی دارد. در این نوع طراحی ویترین مغازه با استفاده فویل های لمسی می توان شیشه ویترین مغازه را در ابعاد مختلف (از 32 ایتچ تا 90 اینچ) تبدیل به صفحه لمسی نمود.
از جمله مهم ترین کارها برای شروع طراحی دکوراسیون مغازه شناسایی انواع متریال هایی است که می توان از آن ها استفاده نمود. انسان ها ذاتاً شیفته چیزهای رنگارنگ هستند، بنابراین، ما باید چیزی بسازیم که فقط برای ارضای این غریزه در آن ها باشد. ما می خواهیم به جای تکنیک های ابتکاری شیشه ، مدل سازی نور روز را در استرالیا با روش هایی نوین شاهد باشیم. مغازه هایی که اجناس و کالا های زیادی دارند اگر چه شاید برای مشتری ها جذاب باشد و دست آن ها را در انتخاب باز می گذارد، اما دقت کنید که یک مغازه نباید مملو از جنس باشد به گونه ای که مشتری ها حتی نتوانند به آسانی در مسیر رفت و آمد کرده و در میان اجناس بگردند و با توقف در جلوی قفسه ها، از میان آن ها مناسب ترین گزینه را انتخاب نمایند. از قرنیز برای زیبایی خانه و پوشانده شدن محل اتصال کف اتاق با دیوار، پوشش لایه بیرونی و ظاهری پایین دیوارها(معروف به نازک کاری) در برابر آسیب های فیزیکی چون برخورد کمد یا مبل به دیوار، محافظت از دیوار در مقابل مواردی که ممکن است دچار پوسیدگی و آسیب رساندن به آن شوند مانند رطوبت و آب و پوشش دادن فضای بین آخرین پارکت چوبی و دیوار استفاده می شود.
خلاقیت نیز فاکتور بسیار مهمی است که در کنجکاو کردن مشتری به شدت نقش دارد. استفاده از تجهیزات مناسب، نوآوری و خلاقیت در ایجاد دکورهای عکاسی، انتخاب هارمونی مناسب رنگی تم عکاسی و نورپردازی مناسب از ویژگی هایی است که باید در دکوراسیون داخلی آتلیه عکاسی خوب و استاندارد رعایت شود. لایه یا نوار کوچکی از جنس سیمان، پلاستیک، چوب و سنگ می باشد. همان طور که گفتیم ویترین مغازه ها پل ارتباطی مشتریان ما و مغازه شما است و هر چه این پل ارتباطی خوانا تر، شفاف تر و با مبانی زیبایی شناسانه همخوانی داشته باشد، تاثیر مثبت تری را روی مشتریان شما خواهد گذاشت، بهتر است ویترین مغازه تان پیغامی صاف و شفاف را برساند، داشتن ویترینی زیبا و در عین حال کاربردی کار سختی نیست، به عکس بالا نگاه کنید و ببینید که چگونه طراح این ویترین با استفاده از چند میز چوبی که ازسقف آویزان شده است و چیدن جنس های داخل مغازه روی آن ها، به یک ترکیب خوب و کاربردی دست پیدا کند. میزان استفاده و جایگاه هایی که می خواهیم از جنس mdf تهیه نماییم، کاملا بستگی به طرح و همچنین متراژ و فضای محیطی دکوراسیون داخلی مغازه های لوکس دارد.