![]() |
من از زمان دریافت RX 6800XT در سال 2021 بازی های زیادی انجام داده ام و مشاهده کرده ام که برخی از بازی ها انرژی بیشتری نسبت به سایرین مصرف می کنند (و به طور کلی عملکرد بهتری را ارائه می دهند). این همچنین با تمام کارتهای گرافیکی اتفاق می افتد. من متوجه شده ام که برخی موتورهای بازی تمایل به استفاده از انرژی بیشتری (مانند Redengine ، Reengine و غیره) در مقایسه با دیگران ، مانند Anvilnext (Ubisoft) ، موتور غیر واقعی و غیره. من در علوم کامپیوتر پیش زمینه ای دارم و تنها نتیجه ای که به آن رسیده ام این است که برخی از موتورهای بازی از هسته های سایه بان ، ROPS ، پهنای باند حافظه و غیره استفاده می کنند. بسته به معماری GPU ، موتورهای خاص بازی کم و بیش سود می برند ، شبیه به عملکرد CPU های چند هسته ای در هنگام بهینه سازی برخی از بازی ها برای بیش از "x" هسته با این حال ، من نتوانسته ام این را به طور قطعی اثبات کنم. من کنجکاو هستم که چرا این اتفاق می افتد و هرگز به 100 ٪ نتیجه گیری واضح نرسیده ام ، بنابراین من این موضوع را برای بحث باز می کنم. چرا این وضعیت رخ می دهد؟ من دو نمونه را در پس زمینه آنچه در مورد آن صحبت می کنم ، گذاشتم. ارسال شده توسط /u /با اعتماد به نفس-فرمال 7462 |