مدلهای R9 280X و R9 270X از همان GCN 1.0 استفاده میکنند اما R7 260X معماری کمی متفاوت دارد که تا مشخص شدن نام آن توسط سازنده، از عنوان GCN 1.1 برای اشاره به معماری آن استفاده میشود. این تکنولوژی یک نوع روش یادگیری عمیق است که با نمونه برداری و افزایش دقت نقاط تصویر از شطرنجی شدن لبه ابجکتها و اشیا جلوگیری میکند. Radeon RX 580 به عنوان جایگزین Radeon RX 480 شامل ۲۰۳۴ پردازنده جریانی «Stream Processors»، مقدار ۱۴۴ واحد TMU و ۳۲ واحد ROP است و قرار است در دو مدل ۴ و ۸ گیگابایتی عرضه شود. Radeon RX 570 نیز همچون Radeon RX 580 بر پایه تراشه های Ellesmere ساخته شده و عملکردی مشابه Radeon R9 290X را برایتان فراهم میکند. از نظر مقایسه AMD با Nvidia باید گفت اگرچه این تکنولوژی در هر دو مشابه است، اما تفاوت بارزی در عملکردشان وجود دارد. در حال حاضر که AMD در حال مبارزه با Nvidia است و در مواقعی بهترین عملکرد خود را دارد، بعید است که Nvidia با استفاده از همین فرمول فعلی خود به موفقیت خود ادامه دهد و رقابت بیشتری را برای GPU های لپتاپ به ارمغان بیاورد، که به نوبه خود باید به محصولات و قیمت بهتر منجر شود.
درباره انرژی، کافی است این را به خاطر نگه دارید که منبع تغذیه شما قادر به ارائه انرژی مورد نیاز برای کارت گرافیک و در کنار آن، سایر قطعات سیستم باشد. کارت گرافیک AMD برای بازیهای قدیمی همچون Tomb Raider بسیار مناسب است. اگر بخواهیم به مقایسه Intel با دو شرکت Nvidia و AMD به لحاظ ویژگیهای مطرح شده در بالا بپردازیم، باید بگوییم شاید اینتل به پای انویدیا و یا ای ام دی نرسد، اما بیکار هم ننشسته است. نکته دیگر اینکه در تفاوت کارت گرافیک های Nvidia با AMD و یا در مقایسه کارت گرافیک Intel و Nvidia و یا به طور کلی، در مقایسه پردازنده های گرافیکی اینتل، ای ام دی و انویدیا نمیتوان به صورت کلی بیان کرد کدام گرافیک بهتر است. بهطورکلی، در مقایسه AMD با Intel میتوان گفت اینتل رقیب سرسخت ای ام دی در تولید پردازندههاست. AMD با شروع به عنوان تولید کننده تراشه مجاز برای شرکتهایی مانند اینتل ، مدتی نام بزرگی در فضای سیلیکون نبود.
پردازشگر اصلی یا همان GPU وظیفه رندر تصاویر و ویدئوها را در انواع پویانماییهای دوبعدی، سهبعدی و کامپیوترها و غیره برعهده دارد. پس از آن وظیفهی پخش صدا به کارت گرافیک، درایور USB و درایور درگاه HDMI یا دیسپلیپورت سپرده خواهد شد.ایامدی برای تروآودیو و گسترش آن به این نتیجه رسیده که یک نرمافزار میانی یا Middleware مناسب آماده کند تا سازندگان مختلف بازی با استفاده از آن به شکل سادهتری به تروآودیو دسترسی داشته باشند. این مورد بدون در نظر گرفتن ارائه منظم درایورهای گرافیکی در جهت بهینه سازی کارت های گرافیکی است و بدین معناست که برای این جهش و حجم انبوه پردازش گرافیکی در رزولوشن های ۲K و ۴K نیاز به جهش سخت افزاری و افزایش سطح بهره وری در سطح سخت افزار داریم نه نرم افزار! بنابراین چنین حجم عظیمی از داده های کامپیوتری نیاز شدید به بهینه سازی در سیلیکون های گرافیکی را ایجاد میکند تا از نظر بهره وری با شرایط بهتری مواجه شویم. در حال حاضر بسیاری از کامپیوترها، کنسولها و بازیها از این ویژگی پشتیبانی نمیکنند. در حال حاضر سختافزار معرفی شده قادر به پیادهسازی الگوریتمهای بهتری جهت ایجاد صدای سهبعدی فضایی است و لذا هدفونها، اسپیکرهای ۲.۱ کاناله و ۵.۱ کاناله همگی صدای باکیفیتتری را پخش میکنند.در بیشتر بازیهای امروزی، صدا به صورت دو بعدی در محیط حرکت کرده و یا پخش میشود، بنابراین پردازش صدا به صورت سهبعدی کاربرد زیادی خواهد داشت و نتیجه امیدوارکننده خواهد بود.
اطلاعات موجود حاکی از آن است که در این سیلیکون از حافظه های نسل جدید HBM2 استفاده نشده است، اما فرکانس ثبت شده برای حافظه ویدئویی این سیلیکون ۷۰۰ مگاهرتز است که پایین بودنش نشان دهنده استفاده از حافظه های HBM2 است. گفته شده این سیلیکون با استاندارد MCM (چند ماژول بر روی یک قطعه) تولید شده و ابعاد ویفر «Die» آن تنها کمی کوچکتر از سیلکون های فیجی «Fiji» است و شامل دو پشته حافظه ویدئویی HBM2 است. برای بررسی ویژگی های پردازنده AMD A Series APU A4 3300 بهتر است بگوییم بالاخره شرکت AMD در تابستان سال 2011 نام APU را برای اولین نسل از پردازنده های خود که ترکیبی از پردازنده مرکزی و کارت های گرافیک رادئون بودند را برگزید. عمر محصولات موفقی مثل 9800 GT انویدیا و HD 5770 کمپانی AMD نهایتاً دو سال بود و حالا با توجه به مشخصات فنی برخی مدلهای سری ۲۰۰ میتوان گفت که AMD این رکورد را شکسته است و قصد استفاده از لیتوگرافی، معماری و در مجموع تمام کارت گرافیک HD 7970 را تا ۳ سال دارد.تکلیف HD 7000 ها چه میشود؟ بین کارتهای سری ۲۰ و ۳۰، کارتهای گرافیک سری ۳۰ به هستههای تنسور به شدت قویتری مجهز هستند.